DOĞA KOLEJİNDEN 3214 PROJE İLE REKOR BAŞVURU
  • KAMPÜS FİLTRELE




  • KAMPÜS ADINA
    GÖRE ARA

    Kampüs adını arama kutusuna yazarak
    kampüs ara butonuna tıklayınız.



  • BİZ SİZİ ARAYALIM




    Doğa Velisiyim
DOĞA KOLEJİNDEN 3214 PROJE İLE REKOR BAŞVURU

10.01.2019 | Doğa Koleji

DOĞA KOLEJİNDEN 3214 PROJE İLE REKOR BAŞVURU

Proje modelli eğitim anlayışıyla, bilimsel araştırma projelerinde her yıl rekor başarılar elde eden Doğa Koleji öğrencileri, bu yıl toplam proje sayısında 3214’e ulaşarak özel okullar arasında yeni bir rekora imza attı.


Bilimsel araştırma projeleriyle kazandığı derecelerle adından söz ettiren Doğa Koleji, bilim ve teknoloji alanına bu yıl da önemli katkılarda bulundu. Ulusal ve uluslararası platformda başarı elde eden Doğa Koleji öğrencileri, bu yıl toplam 3214 projeyle yarışıyor. Bir projede 2 öğrencinin aktif olarak yer aldığı düşünüldüğünde, Türkiye’nin dört bir yanından başvuruda bulunan, sayısı 6 bini aşan Doğa Koleji öğrencisi bilim ve teknoloji dünyasının kapılarını aralıyor.
 

Doğa Koleji, proje modelli lise eğitiminde, öğrencilerin öncelikle proje hazırlama becerilerini geliştiriyor. Fen ve Teknoloji liselerinde hazırlık sınıfında; Anadolu ve Fen liselerinde ise 9. sınıfta Proje Yönetimi dersleri alan öğrenciler, proje geliştirmeden önce yol haritasını çizmiş oluyor.
 

Proje modelli eğitim aracılığıyla, okulda edinilen bilgilerin projeye; bilimsel araştırma basamaklarının ise uygulamaya dönüştürülmesi; sorgulayan, yaratıcı, strateji üreten bireyler yetiştirilmesine olanak tanıyor.
 

Bilim ve teknoloji alanında projeler hazırlayan öğrenciler; TÜBİTAK, MOSTRATEC, Google Science Fair, Harvard IJAS, BAYER, DNA Day Essay Contest, Cyber Mission And The Next Generation Science Standards, IGEM (The International Genetically Engineered Machine), Imagine Cup, Intel ISEF, UNESCO Goi Peace, Dovep, Gen-or, Spaghetti Bridge, D-bap, Science Expo yarışmalarına projelerini sundu.
 

6 bin Öğrenci Projelere Katılım Sağlıyor
 

Doğa Koleji Genel Müdürü Ali Rıza Lüle, Bilim sevdalısı öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Dünya, beceriye dayanan bir eğitim anlayışına yöneliyor, biz de öğrencilerimize bilimsel süreç becerileri kazandırmak için çalışmalar yapıyoruz. Genç yaşta bilim ve teknolojiye ilgi duyan, üreten nesiller yetiştirmek için proje modelli eğitim sürecine odaklanmamız gerekiyor.’ dedi.

 

Bu yıl 50. kez düzenlenen liseler arası araştırma projeleri yarışmasına Doğa Koleji öğrencileri tarafından 626 proje başvurusu yapılırken, ortaokul öğrencileri arasında yapılan yarışmaya ise, başvuruları geçtiğimiz günlerde başlamasına rağmen şimdiden 395 proje başvuruda bulundu.


Projelere İlgi Büyüyor
 

Kodlama-Robotik alanında geliştirilen tarımsal sulama konulu proje Türkiye 1.liğine layık görülürken, öğrenciler soğan ekstresinden ürettikleri antibakteriyel kremin de patentini aldı. Ankara, İstanbul, Konya, Samsun ve Malatya bölgesinden olmak üzere toplam 17 proje bölge sergisine ve ödül törenine davet edildi.

 

Genel Müdür Ali Rıza Lüle; geçen yıl Doğa Koleji öğrencileri tarafından TÜBİTAK’ta lisede 322, ortaokulda 84 proje başvurusu yapıldığını anlatırken: ‘Doğa Koleji öğrencileri, bu yıl özel okullar arasında yeni bir rekora imza atarak TÜBİTAK için sayısı 1000’in üzerinde, toplamda ise 3214 proje geliştirdi. Projelerde aktif olarak yer alan öğrenci sayısı 6 bini aştı. Lise çağında teknoloji üreten öğrencilerimizle gurur duyuyoruz’ dedi.

 

Kansere Çözüm Arıyorlar
 

Doğa öğrencileri; uluslararası prestijli yarışmalar arasında yer alan MOSTRATEC’te, ‘Rahim Ağzı (serviks) Kanserine Alternatif Çözüm Yolları’ projesiyle dünya 2.’liği ve ‘Meme Kanserine Alternatif Çözüm Yolları’ projesi ile, geçen yıl dünya 4.’lüğü elde etti. Bu yıl ise, ‘Kanseri Yenen Mucize: Grifola Frondosa Mantarının C Vitamini ile Dansı’ projesinin MOSTRATEC’e davet alması ve dünya 2.liği elde etmesinin yanında; ‘Alglerden Gıda Boyası Üretilmesi’ projesi de MOSTRATEC’e davet aldı.

 

Konya Bilim ve Araştırma Merkezi’nin TÜBİTAK ile düzenlediği yarışmada, Din ve Ahlak alanında ‘Toplumsal Değerler ve Sosyal Sermaye’ Tarih alanında ‘Ortadoğu Barışı’ konularında hazırlanan makaleler, Türkiye 2.’liği ve 4.’lüğü başarılarını getirdi.

 

Bu yılki proje başarıları arasında Harvard IJAS’e şimdiden 6 proje ile davet alan öğrenciler Robotik, Fizik, Edebiyat, Matematik, Coğrafya ve Biyoloji alanlarında öğretmenlerinin danışmanlığında geliştirdikleri projeler ile ülkelerini ve Doğa Kolejini başarıyla temsil etme şansını yakaladı.