Haber ve Etkinlikler

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİMİZ 10 PROJE İLE TÜBİTAK'TA

Bu yıl 19’uncusu düzenlenen TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışmasında Doğa Harikalarımız, 10 branşta hazırlanan 13.918 proje başvurusu arasından jüri tarafından başarılı bulunan ve davet alan 10 proje ile 2025 yılı TÜBİTAK Bölge Sergisine katılmaya hak kazandı.


2025 yılı TÜBİTAK Bölge Sergisi proje sunumları, 7-10 Nisan 2025 tarihleri arasında bölge merkezlerinde düzenlenecek ve öğrencilerimiz akademisyenlerden oluşan jüri üyelerine proje sunumları gerçekleştirecekler.

Gençleri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırmaya teşvik ederek gelecekte karşılaşacakları problemlere çözümler üretebilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetişmesini sağlamasını amaçlayan ve Türkiye’nin ortaokul düzeyinde düzenlenen en köklü bilimsel araştırma projeleri yarışması olan TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışması’na katılan;
Ağrı Doğa Koleji öğrencimiz Nisanur Genç’in Matematik öğretmeni Büşra Kaya’nın danışmanlığında Değerler Eğitimi alanında gerçekleştirdiği “Genç bireylerin diğer yaş gruplarına kıyasla müzikle daha fazla ilgilenmesi dolayısıyla müziğin gençlerin iyi olma hali üzerindeki etkisinin ne ölçüde olduğu ve müziğin gençlerin akademik hayatı, ders durumları, başarı ve motivasyonu gibi konulardaki ilişkinin varlığının araştırılması” konulu Müzik ve Psikolojik İyi Oluş: Gençler Üzerindeki Etkileri isimli projesi Van Bölge Sergisinde,

Başarılarıyla bizleri gururlandıran öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi kutlar, 7-10 Nisan 2025 tarihleri arasında bölge merkezlerinde düzenlenecek TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışması 2024 Bölge Sergilerinde başarılar dileriz.

Ağrı Kampüsü öğrencilerimiz Hazal Kaya ve Buğlem Irmak Aydoğan’ın Fen Bilimleri öğretmeni Rojin Beyazgül’ün danışmanlığında Değerler Eğitimi alanında gerçekleştirdiği “Ortaokul öğrencilerinin türküler aracılığıyla kültürel kimliklerini keşfetmeleri, deyim ve atasözlerini öğrenmeleri ve bu unsurların değerler eğitimine katkısını fark etmeleri yoluyla kültürel mirasın korunması ve değerler eğitimine katkı sağlaması” konulu Türkülerimize Yolculuk Geçmişten Günümüze Kültür Köprüsü isimli projesi Van Bölge Sergisinde,

Ağrı Kampüsü öğrencimiz Elif Zeren Taşdan’ın Türkçe öğretmeni Yasemin Gönül’ün danışmanlığında Türkçe alanında gerçekleştirdiği “Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi dil bilgisi konuları kapsamında isim ve fiil türlerinin ayrımını eğlenceli ve kalıcı bir yöntemle öğretmek amacıyla oyunlaştırma yöntemiyle tasarlanmış bir labirent eğitim materyali yoluyla aktif katılım ve öğrenimin pekiştirilmesini sağlamak” konulu Kelime Labirenti: İsim ve Fiil Yolculuğuna Katıl isimli projesi Van Bölge Sergisinde,

Beykoz Kampüsü öğrencilerimiz Aras Temel ve Selim Süleyman Şan’ın Matematik öğretmeni Hüsnüay Genç’in danışmanlığında Matematik alanında gerçekleştirdiği “Diskalkuli (matematiksel öğrenme güçlüğü) yaşayan bireyler için sanal gerçeklik (VR) teknolojisi ile tasarlanmış etkileşimli eğitim materyalleri ile matematiksel kavramları anlamlandırmalarını kolaylaştırmak, öğrenme süreçlerini desteklemek ve matematik kaygılarını azaltmak” konulu VR Gözlüğü ile Diskalkuli Sorunu Yaşayan Bireylerin Öğrenimini Kolaylaştırma isimli projesi İstanbul Asya Bölge Sergisinde,

Ankara Eryaman Kampüsü öğrencilerimiz İrem Elif Esentur, Tuana Akbulut ve Derin Akkuzu’nun Fen Bilimleri öğretmeni Betül Şahin’in danışmanlığında Biyoloji alanında gerçekleştirdiği “Küresel iklim değişikliği ve tarımda faaliyetlerinde kullanılan kimyasal gübreler nedeniyle azalan ve kalitesi düşen su kaynaklarını daha verimli kullanabilmek amacıyla toprağın su tutma kapasitesini artırmak amacıyla evsel atıklar kullanılarak hazırlanan doğal gübre üretilmesi” konulu Toprağın Su Tutma Kapasitesini Arttır Verim Kazan isimli projesi Ankara Bölge Sergisinde,

Erzincan Kampüsü öğrencilerimiz Eray Özmen ve Ata Berk Durdağı’nın Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Ayşe Mine Uçar’ın danışmanlığında Değerler Eğitimi alanında gerçekleştirdiği “Ortaokul öğrencilerin Türk İslam bilginlerinin matematik, astronomi ve tıp gibi alanlardaki katkılarını öğrenerek, yaratıcı drama aktiviteleri gibi aktif katılımlı etkinlikler yoluyla bu bilgilerin günümüzdeki teknoloji üzerindeki
etkilerini keşfetmesi” konulu Türk İslam Mirasının Çağdaş Yansımaları isimli projesi Erzurum Bölge Sergisinde,
Erzincan Kampüsü öğrencilerimiz Masal Ela Çolak ve Özüm Temiz’in Matematik öğretmeni Feyza Munise Ertunç’un danışmanlığında Değerler Eğitimi alanında gerçekleştirdiği “Erzincan ilinin kültürel ögelerini tanıtmak amacıyla tetrapak baskı tekniği ile Erzincan’a ait kültürel ögelerin görsel temsilleri yaratılmış ve öğrenciler ile gerçekleştirilen farkındalık çalışmaları ile geri dönüşüm ve atık yönetimine katkı sağlanması” konulu Atıktan Sanata; Tetrapak Baskı Tekniği ile Erzincan isimli projesi Erzurum Bölge Sergisinde,

Erzincan Kampüsü öğrencilerimiz Zeynep Hande Yeter, Nur Efşan Karagöz ve Elif Defne Yeşil’in Fen ve Teknoloji öğretmeni Esila Samur’un danışmanlığında Fizik alanında gerçekleştirdiği “İnsan popülasyonunun artmasıyla oluşan enerji ihtiyacının insan kulağından esinlenerek hazırlanan tasarım tabanlı modelleme yöntemi ile çevremizde bulunan ses enerjisini kullanarak elektrik enerjisine dönüştürmek” konulu Sesin Elektrik Gücü isimli projesi Erzurum Bölge Sergisinde,

Erzincan Kampüsü öğrencilerimiz Veysel Buğra Yalçın ve Adnan Furkan Demirci’in Fen ve Teknoloji öğretmeni Esila Samur’un danışmanlığında Fizik alanında gerçekleştirdiği “Artan enerji ihtiyacı ve fosil yakıtların çevreye verdiği zararlar nedeniyle piezoelektrik diskler ve güneş paneli kullanılarak çatılara düşen yağmur, dolu ve kar damlalarının çatı zeminine oluşturduğu basınç ve güneş ışınlarının mekanik enerjisinin elektrik enerjisine dönüştürülmesiyle sürdürülebilir ve alternatif bir enerji üretmek” konulu Yağmur ve Güneşin Gücüyle Elektrik Üreten Yenilikçi Çatı Kiremidi isimli projesi Erzurum Bölge Sergisinde,

Hatay Kampüsü öğrencilerimiz Abdullah Kokaçya ve Zeynep Duru Kokaçya’nın Fen Bilimleri öğretmeni Mustafa Kemal Kalkan’ın danışmanlığında Biyoloji alanında gerçekleştirdiği “Aşırı enerji tüketiminin tetiklediği çevre kirliğinin azaltılması ve enerji kaynaklarımızın daha tasarruflu kullanılmasını sağlamak amacıyla Kutup ayısı cildinden ve Su aygırı derisinden esinlenerek bir ısı yalıtım malzemesi tasarlamak ve etkilerini deneylerle ölçmek” konulu Kutup Ayısı Kılı (Ursus Maritimus) ve Su Aygırı (Hippopotamus Amphibius) Cildinden Esinlenerek Bina Isı Yalıtım Malzemesi Üretimi isimli projesi Adana Bölge Sergisinde yarışmaya hak kazandılar.





 

DOĞA KOLEJİ - KAMPÜSÜ BUL